Učíme se doma

 

Téma: Hydrosféra

první várka úkolů - 17.3. - 24.3. 

Cílem je pochopit základní pojmy týkající se tématu voda a umět je vysvětlit, správně použít a s pomocí atlasu vyhledat a zaznačit do mapky.

  • 1. úkol: Dopiš si zápis z prezentace Hydrosféra do sešitu včetně obrázků (slaidy - 5,7,8,9,10) 
  • 2.úkol: Na e-learningu si otevři složku Hydrosféra - pracovní list a do sešitu si za pomocí atlasu odpověz na zadané otázky. Opiš otázku + napiš odpověď. U některých otázek je úkol zakresli si do mapky. mapku si buď vytiskni  viz. příloha, nebo pokud nemáš tu možnost, tak ji podle atlasu obkresli do sešitu. 
druhá várka úkolů: 24. 3. - 1.4.
 
1.cíl: Zopakuj si hydrosféru tím,  že potrénuješ slepou mapu Vodstvo světa na stránkách umimefakta.org do 29.3.
  • Dosáhnešli zeleného štítu tvé dobré výsledky budou odměněny jedničkou
  • Pokud se spokojíš se dvojkou, dosáhni oranžového štítu s číslem 2, trojka štít oranžový s číslem 1 

Téma Pedosféra

2.cíl: Získat informace z učebnice o tom, jak vzniká půda, co to je půdní profil,  na čem závisí úrodnost půdy a jaké máme půdní druhy a půdní typy u nás a ve světě a co se na které půdě dá pěstovat

  • Přečti si v učebnici kapitolu o Půdě str. 46 - 47
  • Opiš si do sešitu zápis z e-learningu Pedosféra apřekresli obrázek půdní profil země 12. Pedosféra.ppt (143 kB)
třetí várka úkolů: splňte do 17.4.
 

Téma: Atmosféra

1.cíl: Nastudovat téma atmosféra v učebnici str. 42-45 a na základě znalostí si opsat zápis do sešitu a místa s tečkami doplnit. 3. Děrovaný zápis -Atmosféra.docx (239134).  (kdo nestíhá, může si zápis vytisknout a pouze doplnit prázdná místa a nalepit do sešitu, neposílat, sešit zkontroluji ve škole)
 
2.cíl: Podívat se na video  rozdělení podnebných pásů na Zemi a za pomoci atlasu tématické mapy Podnebné pásy str. 18-19 vybarvit podnebné pásy dle návodu v přiloženém pracovním listu 3. PODNEBNÉ PÁSY - 1.docx (437884) (prac.list si vytiskni, kdo nemá jak, ať mně napíše a já mu ho nechám ve škole)

Videa k lepšímu pochopení tématu: 

3.cíl: Zopakuj si všechnu nastudovanou látku tím, že si do sešitu odpovíš na všechny otázky z tohoto dokumentu.Otázky - atmosféra, pedosféra.docx (16,8 kB)
 
4.cíl: Staň se na jeden týden meteorologem a vytvoř záznam počasí během jednoho týdne. vždy ve stejnou dobu každý den, jevy které budeš zaznačovat jsou teplota, oblačnost, srážky, (případně vítr - směr a rychlost, tlak - dobrovolně). Forma papír A4, tabulka + garf (ve grafu teplota a srážky, zbytek může být v tabulce)TOTO JE DOBROVOLNÝ ÚKOL PRO NADŠENCE, POKUD HO SPLNÍŠ, POŠLI
 
čtvrtá várka úkolů: splňte do 24.4.
 

Téma: Biosféra

 
1.Cíl: Vyplň pracovní list na téma biosféra podle učebnice str. 48 - 49, školního atlasu světa a googlu. Vyplněním získáš základní přehled o 9 přírodních krajinách, které se na naší Zemi vskytuji a o kterých se budeš v dalších lekcích učit.
 
pátá várka úkolů: splňte do pátku 15.5.
 
 
1. cíl: Prostudujte si v učebnici celé téma biosféry (str.50 - 65) a napiš si zápisy do sešitu podle přiloženého dokumentu. Zápisy nejsou  celé, musíš doplnit vždy několik slov z učebnice. Pokud máte moc práce a možnost tisknout, můžete si je vytisknout a doplnit.
  • Přírodní kraje - děrovaný zápis - zadání.doc (17222144) - většina věcí lze doplnit s učebnicí, jen na pouště budeš potřebovat atlas a na tropické lesy možná google
  • úkol neposílejte - v pátek 15.5. vám pošlu správné řešení a sami si zkontrolujete, zda jste pracovali dobře
  • na úkol máte 3 týdny, rozvrhněte si čas tak, aby jste to stíhali
  • v týdnu 18 . - 22. 5. se budete moci vyzkoušet dvěmi testy, které ověří, co jste si z kapitoly přírodní krajiny zapamatovali.
  • vše pilně lepte do sešitu, budete je potřebovat 
 
 
 

Aktuílní informace: